Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

tisdag, januari 17, 2006

Idrottsgalan!
Det handlar om mycket sport just nu men jag kunde ju inte undgå att se idrottsgalan igår. Och gårdagen riktigt stora vinnare var ju verkligen Tony Rikardsson och jag tycker verkligen att han var en värdig vinnare av Jerringpriset eftersom han alltid har fått väntat på det varje år men aldrig fått det och nu har han ju lagt av med speedway. Men nu kan ju inte Robert Gustafsson imitera Rikardsson längre och det är ju lite tråkigt men som han sa igår.."nä jag är inte bitter". Det har varit väldigt roligt att varje år få se Gustafsson komma fram på scenen och spela Rikardsson men som sagt han är verkligen värd det där priset efter alla år och då kan man nog leva med att man inte får se Gustafsson någon gång mer, iaf inte som Rikardsson. Men han hittar väl på någon ny figur som vanligt.
Sen fanns det ju många andra som vann igår och som var värdiga vinnare,som tex Kajsa Bergqvist, Emma Green och Anja Pärsson. Jag tycker hela galan var bra och värd att se. Bra programledare tyckte jag också att det var och lagomt bra med humor. Men det är ju jag det å jag, jag är ju lite av en sportfåne. Jag kanske inte är så bra på att utöva själv men jag älskar att kolla på friidrott,fotboll, ishockey, ja alla sorters sporter.
Så än en gång grattis alla som vann igår!

1 kommentarer:

  • Klockan 11:34 em , Blogger Annie sa...

    Tycker det var kul att äntligen Anja fick sitt pris faktiskt - hon är skitduktig. Och Rickardsson, äntligen som Fylking skulle sagt!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida