Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

måndag, november 20, 2006

Hela läktaren gungade...

Men vad hjälpte det. Broberg förlorade ändå mot Bollnäs. I fredags så åkte jag till Bollnäs för att få se en riktigt bra match, eller trodde jag åtminstone. Det var inte alls som jag hade tänkt mig. För det första så spelade Broberg uruselt och för det andra vet jag inte alls vad domaren höll på med. Matchen resulterade i 195 utvisningsminuter. Två matchstraff för två brobergare. Bollnäsare som kastade bengaliska eldar på oss på Brobergsläktaren så att det började brinna. Slagsmål mellan en brobergare och bollnäsare. Ja det var helt kaos. Men spännade in till det sista var det i alla fall. Ända tills Broberg fick en hörna, missar och Bollnäs kunde slå in 4-2. Men det var bara på tur. Domaren hade nämligen utvisat halva Broberg.

2 kommentarer:

  • Klockan 9:42 em , Blogger Jonas Rask Samuelsson sa...

    Hmm...´det skulle vara kul om du nu satt i nån typ av "fritids och kulturnämnd" och beviljade bidrag till dessa nämnda föreningar. Skulle du blank tycka det var bra? Eller skulle du skicka pengarna till polisen?

    Sen är det väl egentligen en offentlig lokal/arena som Bollnäs GIF hyr för att bedriva sportarrangemang på. Men men ... det är väl så folk vill att bandy skall vara så det finns lite att prata om efteråt.

     
  • Klockan 7:51 fm , Blogger Emma Jonsson sa...

    jag skulle nog tycka det var bra eftersom det går väl till föreningen och inte suppotrarna. man kan inte sluta ge bara för att suppotrarna beter sig som skit. det är inte föreningens fel. fast jag måste erkänna att brobergsanhängarna har blivit värre. nästan lite läskigt att gå på matcherna faktiskt.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida