Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

onsdag, mars 28, 2007


Magnus Andersson for president!
Som ni kanske har sett i tidningarna, läst på nätet eller hört på tv den senaste tiden så ska våran förbundsordförande Fredrik Federley sluta och vi ska rösta fram en ny ordförande på stämman i Kalmar i maj. Magnus Andersson som kommer här ifrån Gävleborg och som idag är 3:e vice ordförande är en av kandidaterna. Jag och tillsammans med hela Gävleborg bestämde oss på distriktstämman den 18:e mars att vi skulle stå bakom Magnus.

Jag tycker och vet att Magnus skulle bli en jättebra förbundsordförande för CUF. Under sommaren 2006 så hjälpte jag tillsammans med några andra medlemmar i Gävleborg Magnus med hans kampanj till riksdagen och jag vet vilket engagemang Magnus har. Jag tror jag aldrig har sett någon kämpa så hårt för att lyckas. Han har dessutom en massa erfarhet av att han har varit ordförande för Gävleborg CUF och av att sitta i förbundsstyrelsen och kommunstyrelsen i Bollnäs. Därför kommer jag att rösta för Magnus till ordförandeposten.

Här kan ni läsa vad Jonas Rask skriver i sin blogg.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida