Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

måndag, februari 19, 2007

Funderingar och tankar..
Vi är i slutet på februari och det är ju faktiskt inte så långt kvar tills jag tar studenten. Det är helt sjukt vad tiden går. Projektarbetet ska in i mars, vilket är väldigt snart. Ansökningarna till högskolor och universitet ska in i april. Man ska fixa klänning till balen, fixa tid hos frisören och allt vad det nu är. Man blir ju helt snurrig. Men som tur är så har jag faktiskt fixat det mesta. Och jag ska ju som sagt inte plugga vidare i höst utan jag åker ju bort och jobbar. Jag känner att jag behöver tid att tänka på vad jag vill göra med mitt liv. Helt plötsligt har allt gått så fort och jag vet inte alls vad jag vill. Jag behöver tid att andas. Jag kommer få panik annars. Men jag har ändå börjat funderat lite och eftersom jag åker till Skottland så har jag faktiskt kollat upp lite universitet där borta. Som till exempel University of Glasgow och University of Edinburgh , men jag har även kollat upp lite unversitet i England. Närmare bestämt Newcastle och Teeside. Teeside ligger närmare en viss persons bostad och han ligger varmt om mitt hjärta. Men vi får se hur det blir. Det kan bli så att jag lyckas komma in därborta och då blir jag förmodligen kvar där, men det kan även bli så att jag kommer hem och försöker hitta nåt som passar mig. Men som sagt, det är ju därför jag åker bort dit, för att fundera över hur jag vill göra med mitt liv.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida