Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

torsdag, oktober 11, 2007

Det är inte regn som faller...
Det kanske inte riktigt ser ut så här heller men nog snöar det allt. När jag satte mig i bilen för en stund sedan för att åka in till ett möte på arbetsförmedlingen så märkte jag helt plötsligt att det hade börjat snöa. Och jag som fortfarande har sommardäck på bilen tänkte jag, men det är nog ganska lugnt än så länge. Det var ju inte överdrivet med snö som föll. Det är nog bara jag som hoppas på lite väl mycket. Jag har tröttnat på hösten och jag längtar faktiskt efter snö och framförallt julen. Det är ju så mysigt då och att få ta fram skidorna och kunna åka lite är ju så kul. Jag är verkligen en skidfåne. Jag älskar att åka och jag älskar att kolla på alla dessa skidtävlingar som är under vintern.
Usch vad motsägelsefullt det här inlägget blev mot det som jag har skrivit tidigare på blogen, men jag kan inte hjälpa det. Jag hade tur den där dagen då jag tog en massa höstbilder, det var strålande solsken och fint. Jag gillar hösten då, men inte som det är nu, grått och trist och man vill inte göra nåt för att allting verkar så grått. Dessutom så blir det verkligen mörkt om kvällarna, med lite snö på backen så blir det lite ljusare ute.
Jag kan nog inte bestämma mig tror jag. Jag gillar alla årstider. Var och en har sin charm och sin mindre charmerande sida. Just n är jag trött på hösten i alla fall. Snälla vinter kom!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida