Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

fredag, februari 09, 2007

VM i Antholz och Åre
Igår när jag kom hem från skolan så slog jag på tv för att se om det var något som jag kunde kolla på och så märkte jag att det var skidtävlingar. Jag blev såklart fast eftersom jag älskar att kolla på skidtävlingar av alla dess slag. Den första tävlingen jag såg igår var från VM i Antholz. Skidstafetten med Anna-Carin Olofsson,Helena Jonsson, Björn Ferry, och Carl Johan Bergman. Det som var nytt med stafetten var att man körde "mixed", alltså blandade med både tjejer och killar. Rolig idé tycker jag faktiskt. En annan som jag vill passa på att hylla är Wolfgang Pichler, tränaren för laget. Han har gjort ett enormt bra jobb och jag hoppas han kommer att stanna i några år.



Den andra tävlingen jag kollade på igår var herrarnas slalom från VM i Åre. Den började efter stafetten, så jag blev fast framför tv:n. Det var väldigt spännande. Jens Byggmark statsade riktigt och hans åkte riktigt riktigt fort men till slut så körde han ur. Men en verkligen pinsam sak som hände var när amerikanen Ted Ligerty skulle åka. Det gick bra till en början men när han har kommit halvvägs så står det funktionärer ivägen och för att inte köra på dem var han tvungen att avbryta sitt åk. Skandal! Riktigt pinsamt.

Sen hörde jag att Tre kronor vann med 6-1 mot Tjeckien igår. Jag såg tyvärr inte matchen.

Idag åker Anja Pärsson störtlopp och jag hoppas på en andra seger. Det skulle vara riktigt kul.

Ja jag är lite av en sportnörd. Inte när det gäller att utöva men att se andra göra det, det är så kul.

Och nej jag tänker inte kommentera en viss stjärnas död igårkväll, det gör tidningarna så bra ändå så. Till och med DN, som jag trodde var en lite mer kvalitativ tidning än resten av skvallerblaskor.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida