Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

lördag, oktober 13, 2007

Muffinsbak,sockerkakor och urfrysning
Idag när jag vaknade upp så bestämde jag mig för att jag skulle baka lite. Som ni kan se här på bilden ovan så blev det två sockerkakor, 30 vanliga muffins och 30 chokladmuffins :) Anledning till att de ligger i massa platspåsar är för att jag ska frysa in dem så att man kan spara dem ett tag, man kan ju inte äta allt på en gång och man vet ju aldrig när man får främmande som kommer och då är det bara att ta fram och bjuda på. Men innan jag tänker stoppa in allt i frysen så har mamma idag bestämt sig för att hon ska städa ur den och kasta sådant som vi inte behöver längre. Så hon gör en rejälj urfrysning av frysen först och sen kan jag stoppa in allt härligt nybakat :)
Men! När mamma och jag plockade ur frysen så tog vi ur lite älgkött som mamma har bestämt att hon ska göra lite pölsa av :D Jag älskar mammas pölsa, det är ju så gott! Så jag blev naturligtvis glad när hon sa det. Ser fram emot att få äta pölsa inom en snar framtid.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida