Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

måndag, maj 14, 2007

Besvikelse
Förra året pratade jag och min kompis Britta om att vi skulle åka till Helsingfors när Lordi vann i Athen. Så här i efterhand är jag ganska glad att vi inte gjorde det. Inte för att jag inte gillar The Ark, tvärtom, jag tycker de är ett av de bästa banden som Sverige har. Jag blev besviken när de bara kom på 18:e plats. Jag tippade ju innan på att de skulle vinna, men då hade jag glömt bort att 18 av de 24 länderna som ställde upp var öststatsländer. Inte för att jag tyckte att vinnaren, Serbien, hade ett dåligt bidrag, snarare tvärtom, det var en av de bättre och jag säger ingenting om att de vann, men det fanns andra bidrag som inte förtjänade att hamna för The Ark.
Nu har vi skickat det bästa bandet och det räckte inte, det är nog bara att inse att Sverige inte längre kommer vara med och slåss om topplatserna i Eurovision utan vi har tappat våran favoritstatus. Vad ska vi ta till nu undrar jag.
Jag kommer då fortsätta att lyssna på The Ark och är inte alls besviken på dem. Hade jag varit hemma i sommar så hade jag definitivt varit på någon av deras konserter, jag har alltid velat se dem live. Dom har alltid varit outstanding och kommer alltid att vara det för mig
Emma

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida