Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

torsdag, november 01, 2007

Ingen respekt what so ever!!

I helgen är det ju som alla vet Alla helgons dag och många besöker gravarna och tänder ljus för att visa att de inte har glömt bort och att de tänker på sina nära och kära som har gått bort. Idag så var jag och mamma och besökte min morfars grav(min morfar dog i lungcancer för 9 år sedan) och tände ett ljus. Min morfar var en mycket omtyckt och älskad, när han gick bort så gick en del av mig bort. Han var en av de få personer som jag har sett upp till och fortfarande gör. Det är därför det hela gör mig ännu mer förbannad.

Idag när mamma och jag kom och skulle gå till morfars grav så såg vi hur två personer, en man och en kvinna hade slagit sig ner på ett liggunderlag på kyrkogården, inte så långt från min morfars grav. Mannen halvlåg i kvinnans knä och rökte och hon satt inlindat i ett täcke. Jag blev så chockad så att jag kunde inte få fram ett ord. Men min mamma och jag fortsatte att gå och gick till morfars grav. Efter att vi hade tänt ljuset och stått vid graven en stund så skulle vi gå tillbaka till bilen och då reser de på sig för att gå därifrån. Men det jag även kan se är hur mannen tar sin cigarett och fimpar mot en gravsten. Ja det hela gör mig så förbannad när jag tänker på det!! Hur fans, ursäkta svordomen, jävla dum i huvudet får man bli? Har man ingen som helst jävla respekt i kroppen? Vi var på en kyrkogård för tusan!!!

Man går besöker en kyrkogård för att man vill "hälsa på" sina kära, men vissa har tydligen ingen som helst skam i kroppen och vet tydligen inte hur man beter sig. Jag var så arg så jag skakade när jag skulle köra hem.
Nej sådana där puckon borde inte släppas lös!!! Respektera de sörjande eller håll dig borta från kyrkogården!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida