Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

torsdag, november 01, 2007

Nä men nu får det väl vara nog!
Häromdagen så fick jag höra om att man hade förbjudit killarna på en skola i Stockholm att bära sina byxor med häng. Va? tänkte jag. Vart är vi på väg egentligen? Ska inte folk få ha på sig vilka kläder de vill?
Visst jag kanske inte är en sådana stor anhängare av byxor som sitter lite väl långt ner men jag säger inte till dem att de inte får ha dem på sig och skulle aldrig göra något sådant för att för mig så är det helt naturligt att folk få bära vilka kläder de vill. Jag vet själv hur jag skulle reagera om någon sa åt mig att jag inte fick ha på mig vad jag själv ville ta på mig.
Nej! Sluta upp med dumheterna säger jag bara. Det är väl demokrati i det här landet eller? Då ska man själv kunna välja vad man ska ha på sig. Även fast inte du kanske inte gillar vad jag har på mig eller jag kanske inte gillar vad du ha på dig så tycker jag att vi ska kunna respektera varandras valfrihet!

Och lärarna kanske inte ska klaga så mycket heller, har ni kollat i eran egen garderob kanske?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida