Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

tisdag, april 11, 2006

Landet!

Ibland är det roligt och spännande att bo på landet. Eller, egentligen så skulle jag inte vilja bo i stan heller. Jag tycker det är bra med landet. Ja jag är en lantis, men det är något jag tycker är bra.
För de som inte bor på landet får aldrig känna den där doften av nyslaget hö när det är sommar, eller se vilda djur gå utanför dit fönster på vintern.Om man inte åker på semester då.Men det är ju inte samma sak.
Den här vintern har har jag haft mellan 4 och 10 rådjur utanför mitt fönster varje dag. Det är helt otroligt. De är ju så söta. Och de är inte så rädda heller.
Men sen har det ju inte bara varit rådjur utan även lodjur så att det har ju minskat med rådjur. Och det är ju tråkigt.

Men sen finns det ju nackdelar med att bo på landet också. Tex om man vill in till stan. Det går sällan bussar vid bra tider. Så det är svårt att göra skaer ibland.

Men annars är det väl bara fördelar tycker jag. :) jag älskar landet och skulle aldrig vilja byta det mot att bo i en stad.

Kramar Emma

2 kommentarer:

  • Klockan 10:27 fm , Blogger Rolf Elfström sa...

    Säg inte det, jag har haft rådjur utanför min lägenhet här mitt i "ghettot" på Tallvägen och en tidig morgon sett en älg mumsa äpplen direkt från träden i en villaträdgård på Öster... =)

     
  • Klockan 8:34 fm , Blogger Emma Jonsson sa...

    jaha vad trevligt :)det är kul att ni stadsbor också får chansen att se lite djur :) dock så tycker jag att djuren ska stanna ute i naturen och inte vara inne i staden och springa. Men det är ju vad jag tycker det :)

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida