Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

måndag, augusti 28, 2006

Ännu en dag i valstugan...

Jag har nyss kommit hem från att ha varit i valstugan i ungefär 3 timmar idag. Jag tycker det är jätteskoj faktiskt, trevligt att få träffa folk och prata om allt möjligt. Inte bara politik faktiskt.
Det är jättebra att jag går på Staffangymnasiet för att det är så nära så att man kan gå ner på rasterna och efter skolan och hjälpa till. Och de blir ju så glada.

I fredags så vann jag en röst till mig själv. En pappa med sina två söner sa att han skulle rösta på mig. Jag blev jätteglad då. Jag hade inte pratat speciellt mycket politik med honom och ändå så fick jag hans röst. Jag blev så glad. Men det är ju just det det handlar om tror jag. Att man ska vara trevlig. Det vinner man mycket på.

- Emma

2 kommentarer:

  • Klockan 4:25 em , Blogger Jonas Rask Samuelsson sa...

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     
  • Klockan 8:39 fm , Blogger Jonas Rask Samuelsson sa...

    Hej!

    Så enkelt kan det vara, jag tror att många kommer välja Centerpartiet på valdagen och många söker nog gärna en ung driftig kandidat som dig att kryssa.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida