Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

måndag, maj 29, 2006

En månad sen sist...

Usch vad jag har blivit dålig på att blogga har jag märkt. Det har gått en månad sedan sist. Nu får jag ta och skärpa mig. Det har ju hänt ganska mycket på den här månaden.

För det första så hade vi i Gävleborg en Ung och grön kurs i Ockelbo den 29:e till 30:e april som jag tycker var riktigt lyckad. Väldigt bra föreläsare och trevligt folk som deltog, fast det är ju vi centerpartister :) Men innan vi kom dit så var det ju lite stressigt om man säger så.
Det var nämligen så att jag och Cissi hade tagit på oss uppgiften att handla all mat till den helgen och vi hade bestämt oss att vi skulle handla maten på E-center för att bussen som vi skulle med går alldeles utanför köpcentret. I alla fall så had vi tur som hade Jonas som sprang runt och hämtade massor av saker som vi skulle ha. Men så när vi står i kassan och ska betala så märker vi att det bara är 10 minuter kvar tills bussen ska gå och det är i alla fall 500 meter till busshålssplatsen och vi hade 5 kassar med mat som var fullpackade som vi fick springa med till bussen. Och sen när vi kommer fram så kollar vi på klockan och ser att den är mer än vad vi trodde och vi tror såklart att vi har missat bussen. Så vi sätter oss ner, helt slut efter att ha sprungit som tokar för att hinna med, men när vi har suttit där i 10 minuter så kommer bussen som vi trodde vi hade missat men den var försenad så vi hann med. Vilken tur vi hade då kan man säga. Vi som hade suttit där lite deppiga och trott att vi skulle få gå till Ockelbo. Men så blev inte fallet och allt som allt så var det en lyckad helg.

Det andra roliga som hände var i början av maj. Nämligen 11-14 maj. Den så efterlängtade stämman i Örebro. Vi fick kliva upp jäkligt tidigt torsdagen den 11:e maj för att ta ett tåg ner till Gävle och sedan vidare ner till Örebro med bil. Vi som åkte från Söderhamn var: jag, Jonas Jonsson, Cecilia Hansson, Sofie Renström, Björn Renström och Joakim Östman. Jag är väldigt stolt över min avdelning att vi fick ihop så många ändå. Sammanlagt tror jag vi var 15 stycken deltagare från Gävleborg. Det är mycket tycker jag och nästa år så kommer vi förhoppningsvis vara fler.
I alla fall så var det jätteroligt att få komma bort några dagar och ägna sig lite åt politik. Det var en toppenstämma. Jätteroliga debatter, trevliga människor och en superduper förbundsfest.

Det mest kontroversiella som vi bestämde om var nog månggiftet, det blev ett jäkla ståhej i media. Personligen var jag för och förstår inte varför det var en sån big deal. En annan sak som vi diskuterade var individuell föräldrförsäkring, Britta och jag reserverade oss i den frågan. Vi tycker inte att det ska var individuell föräldraförsäkring. Som sagt så var det många heta debatter och det var jätteroligt att få vara med.

Jag längtar redan till Kalmar, där nästa års stämma går av stapeln.

Och tack till alla som var på stämman, ni var super!


Jag måste som sagt ta och rycka upp mig i bloggandet nu. Det kan inte gå en månad mellan varje inlägg. Men jag har varit så upptagen med allt skolarbete som måste göras på grund av att man kommer efter om man väljer som jag att vara en aktiv politiker. Jag ska skärpa mig ett tag framöver.
I alla fall tills den 18:e juni. Sen drar jag till Skottland med min reskompis Kristina. En månad på Carbisdale Castle :) Förhoppningsvis får jag tag på en dator med uppkoppling.

So long tills vidare!

Kramar

- Emma

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida