Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

torsdag, augusti 31, 2006















På besök i Trönö

Imorse så var jag tillsammans med min klass till trönö gamla och nya kyrka. Det var väldigt kul faktiskt tycker jag. Att få komma ut från klassrummen och få se saker. Det behövs mer sånt här i skolan tycker jag. Man lär sig faktiskt inte bara saker av att sitt i ett klassrum. Det var på kultur och idéhistorian som vi fick göra det här. Och jag tror faktiskt att alla som var med uppskattade det. Jag tycker jag lärde mig lite mer. Jag hade aldrig tidigare besökt den gamla kyrkan i Trönö så det var kul.

2 kommentarer:

  • Klockan 8:38 em , Blogger Henrik Björkman sa...

    Ska jag vara ärlig så har jag aldrig riktigt förstått varför kyrkorna i Trönö är så speciella. Är dom verkligen det och varför?

     
  • Klockan 3:18 em , Blogger Maria Leander sa...

    Jag förstår att du trivdes så bra med att komma till Trönö ;)

    Och Henrik! klart de är speciella. Den ena är en väl bevarad medeltidakyrka och den andra har en historia... Tex att varje tegelsten är gjord i Trönö.. det du ;)

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida