Emmas blogg

Grön socialliberal som bloggar från Söderhamn

fredag, september 08, 2006

Dubbelmoral

Idag har jag varit på en föreläsning om Sverigedemokraterna och jag måste säga att det var väldigt intressant information man fick om dem.
Sverigedemokraterna har länge klagat på att dom inte har blivit tagen på allvar och blivit granskade som de etablerade partierna blir. Men nu har två killar, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, gått ihop och skrivit en bok om Sverigedemokraterna efter att dom har granskat dom.
Det intressanta tycker jag är att de står för en politik som är en ren lögn och de kör en dubbelmoral. De har kandidater som ställer upp på kommunfullmäktige,landstings och riksdageslistor som har brottslig bakgrund. Jag säger inte att de inte ska få ställa upp men de för fram en politik om att de vill stoppa brottsligheten här i Sverige, men de nämner inget om de svenskar som är brottslingar utan det verkar bara enligt dem att det bara är invandrare som begår brott.
Det är det som upprör mig. Att man kan stå och ljuga folk mitt upp i ögonen.

- Emma

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida